0

Conceptul de “asigurare a calității” în România a prins formă în 2005, când s-a înființat Agenția Romană de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS) având un rol semnificant în asigurarea protecției beneficiarilor direcți ai educației prin producerea și diseminarea de informații sistematice, coerente și credibile, public accesibile, despre calitatea educației. A avut de asemenea, și o contribuție substanțială la dezvoltarea unei culturi instituționale a calității învățământului superior.

Prezența studenților în Consiliul ARACIS, cât și implicarea lor în cadrul evaluărilor instituționale a fost un fenomen benefic, dovedind faptul că oferirea unei perspective din partea studenților ajută la îmbunătățirea politicilor de asigurare a calității, cât și la dezvoltarea unei culturi a calității în mediul academic.

ANOSR, în calitate de reprezentant legitim al studenților, care a dovedit de-a lungul timpului un interes real față de domeniul asigurării calității, având totodată rezultate cuantificabile și o contribuție substanțială, a realizat un studiu care surprinde percepția studenților care au trecut deja prin experiență unei evaluări, asupra diferitelor aspecte ale procesului de evaluare externă. (îl puteți consulta aici).

Scopul acestui studiu este să identifice aspectele care pot fi îmbunătățite în procesul de evaluare instituțională a asigurării calității în mediul universitar. În consecință, au fost integrate puncte ce vizează percepția generală privind eficacitatea procesului de evaluare și percepția lor în legătură cu părțile anterioare și posterioare vizitei, atitudinea universității vis-à-vis de conceptul de asigurarea calității externe etc. De asemenea, studiul prezintă detalii esențiale din interiorul echipei de evaluatori, legate de comunicarea dintre ei și munca în cadrul echipei.

Importantă acestui prim studiu este proporțională cu importantă studenților în cadrul echipei de evaluare și oferă o perspectivă a contextului în care acești studenți ajung să dea un feedback instituției, menit să crească întreg conceptul de calitate a actului educațional. Acest document este o posibilă resursă pentru viitoarele cercetări în domeniu, fiind bazat pe interpretarea rezultatelor chestionarului aplicat studenților evaluatori ARACIS.

4,340 total views, 5 views today

Share.

About Author

Leave A Reply