ANOSR a lansat Ghidul “Învățământ Centrat pe Student”

0

ANOSR a lansat, în cadrul Galei Profesorului Bologna, Ghidul „Învățământ Centrat pe Student”, adaptare a ghidului realizat de către Organizația Europeană a Studenților și a Internaționalei Educației.

Una din definițiile date conceptului de învățământ centrat pe student (ICS) în acest ghid se referă la faptul că ICS reprezintă atât o mentalitate, cât și o cultură în interiorul unei instituții de învățământ superior și este o abordare a învățării amplu înrudită și susținută de teoriile constructiviste ale învățării. 

Astfel, ANOSR a susținut și a ajutat la realizarea acestui ghid, ținând cont de faptul că o promovare și dezvoltare a învățământului centrat pe student are multe rezultate pozitive, inclusiv în societate, ajutând în dezvoltarea lor instituțiile de învățământ superior, studenții și cadrele didactice implicate, precum și sindicatele profesorilor din învățământul superior împreună cu organizațiile studensesti. Cu ajutorul ghidului, aceștia își pot fi promotorii unei culturi a ICS în instituțiile de învățământ superior din România.

Un aspect important al ghidului este faptul că a fost realizat pentru a susține dezvoltarea de politici educaționale ce se referă la conceptul de învățământ centrat pe student și faptul că acesta conține o listă de indicatori care vor ajuta universitățile românești să fie autoreflexive în ceea ce privește implementarea acestui model în educație, parcurgerea acestei serii de indicatori evidențiind măsură în care învățământul este său nu centrat pe student în fiecare dintre instituții în parte.

Conținutul acestui ghid cuprinde secțiuni cu principiile și definițiile ICS, bebeficiile implementării corecte și profunde a acestuia, modalitatea de verificare a conceptului, schimbarea mentalității în instituții și modul de implementare în cadrul lor a ICS-ului, cum se poate păstra o cultură a conceptului, ce idei preconcepute se întâlnesc frecvent și care este corelația dintre ICS și Procesul Bologna.

Sperăm că odată cu lansarea acestui ghid, ce prezintă o viziune complexă și largă asupra instrumentelor necesare, caracteristicilor și exemplelor de bună practică ale ICS. se vă mai face un pas în implementarea cu adevărat a învățământului centrat pe student în cadrul instituțiilor de învățământ superior din România.

3,940 total views, 10 views today

Share.

About Author

Leave A Reply