ESU insistă ca Ministerul Educației din România să acționeze privind drepturile studenților!

0

București – Uniunea Europeană a Studenților face un apel către Ministerul Educației din România să nu mai amâne adoptarea mult-dezbatutului Statut al Studentului. Allan Päll, Președintele ESU, declară: “ De când studenții din România au venit cu această propunere, ministrul e ezitat să discute despre acest subiect. Aceștia ar trebui să facă  tot posibilul pentru că acesta să fie adoptat înainte de sfârșitul acestui an, fiind de o importanța covârșitoare pentru studenți și pentru credibilitatea sistemului de învățământ superior românesc.”

Noua lege a Educației, intrată în vigoare în Februarie 2011, atestă că Statutul Studentului trebuie adoptat că urmare a unei propuneri venite din partea organizațiilor studențești. ANOSR, organizația membră ESU din România, a preluat inițiativă și a militat pentru drepturile studenților . Studenții și-au trimis propunerea în iunie, și după 5 ani de dezbateri , cer acum o acțiune concretă din partea Ministerului Educației.

Statutul Studentului conține o gamă largă de drepturi studențești din laturile socială, educațională și administrativă. Daniela Alexe, președinte ANOSR, a declarat : “ De când ne-am trimis propunerea, am fost la suficiente întâlniri  cu oficialități ale Ministerului, cât și cu însuși Ministrul, clarificând potențialele probleme, dar tot ce am primit în schimb au fost promisiuni legate de dată adoptării, încălcate rând pe rând de Minister.

Continuă : “ Amânarea adoptării Statutului Studentului duce la imposibilitatea studenților de a beneficia de drepturile pe care ar trebui să le aibă în învățământul superior, și , deasemenea, la neincluderea acestor drepturi în regulamentele interne ale Universităților”

ANOSR susține că neadoptarea Statutului Studentului duce la haos pentru studenți, care nu știu exact pe ce drepturi se pot baza, iar acest fapt duce la lipsă de neîncredere cu privire la întreaga reformă din sistemul de învățământ superior din România.

3,320 total views, 5 views today

Share.

About Author

Leave A Reply