Poziția ANOSR cu privire la proiectul “ORDIN privind gradul general de organizare a examenelor de finalizare a studiilor în învățământul superior”

0

ANOSR atrage atenția ca proiectul propus de către MECTS de reglementare a examenelor finale de licența/master, încălca autonomia universitară și nu respectă linile de acțiune ale Procesului  Bologna (în speță cea cu privire la recunoașterea studiilor) pe care România și le-a asumat la nivel internațional.

Noua inițiativă legislativă a Ministerului Educației atacă principiile autonomiei universitare prin condiționarea formelor de evaluare a cunoștințelor și utilizarea construcției planurilor de învățământ. Modul de evaluare al competențelor intră în responsabilitatea fiecărui plan de studiu, în funcție de domeniu și competențele obținute iar o reglementare națională în acest sens va afecta flexibilitatea în design-ul curricular. ANOSR consideră că legiferarea națională trebuie să asigure cadrul general de desfășurare și să nu limiteze opțiunile și strategiile de planificare curriculară. Cititi aici poziția ANOSR.

2,835 total views, 5 views today

Share.

About Author

Leave A Reply