Poziția ANOSR cu privire la proiectul “ORDIN privind gradul general de organizare a examenelor de finalizare a studiilor în învățământul superior”

0

ANOSR atrage atenția ca proiectul propus de către MECTS de reglementare a examenelor finale de licența/master, încălca autonomia universitară și nu respectă linile de acțiune ale Procesului  Bologna (în speță cea cu privire la recunoașterea studiilor) pe care România și le-a asumat la nivel internațional.

Noua inițiativă legislativă a Ministerului Educației atacă principiile autonomiei universitare prin condiționarea formelor de evaluare a cunoștințelor și utilizarea construcției planurilor de învățământ. Modul de evaluare al competențelor intră în responsabilitatea fiecărui plan de studiu, în funcție de domeniu și competențele obținute iar o reglementare națională în acest sens va afecta flexibilitatea în design-ul curricular. ANOSR consideră că legiferarea națională trebuie să asigure cadrul general de desfășurare și să nu limiteze opțiunile și strategiile de planificare curriculară. Cititi aici poziția ANOSR.

3,260 total views, 10 views today

Share.

About Author

Leave A Reply