Poziția ANOSR privind începerea semestrului II al anului universitar 2020-2021

0

Astăzi, cu privire la modul de desfășurare a semestrului II din anul universitar 2020-2021, Președintele României, domnul Klaus Iohannis, a anunțat că „având în vedere că fiecare universitate are specificul ei, decizia va fi luată la nivelul fiecărei universități, având în vedere autonomia universitară”. 

ANOSR solicită universităților să anunțe în timp util modul în care intenționează să înceapă semestrul II, având în vedere necesitatea de a pregăti corespunzător procesul de cazare în cămine sau, după caz, de a oferi timp studenților pentru a identifica propriile opțiuni de cazare, dacă se dorește desfășurarea de activități didactice față-în-față. 

ANOSR susține întoarcerea treptată, dacă e cazul – facultăți/programe de studii, și parțială (laboratoare și seminare) la activitatea față-în-față, dar cu mecanisme clare, previzibile și finanțate corespunzător pentru a garanta siguranța studenților și o tranziție coerentă la activitatea fizică. Poziția federației se regăsește în conținutul articolului de pe site.

Reamintim, de asemenea, că în momentul de față procedura de stabilire a scenariului de desfășurare a activităților didactice, precum și regulile în cazul desfășurării activităților didactice față-în-față, cele referitoare la cazarea în cămine, situația cantinelor și alte dispoziții relevante în acest domeniu sunt stabilite prin Ordinele comune ale Ministerului Educației și Cercetării și al Ministerului Sănătății nr. 5650/1670/2020 și 5487/1494/2020, prezentate în cadrul campaniei „Conectați la Educație”, disponibilă aici: https://www.anosr.ro/conectati-la-educatie/ 

ANOSR a transmis Poziția privind modul de începere a semestrului al doilea din anul universitar 2020-2021 prin care a pus în vedere următoarele: 

–  ANOSR susține întoarcerea treptată (facultăți/programe de studii evaluate ca fiind prioritare în raport cu randamentul posibilității de adaptare a cerințelor educaționale și activităților la mediul online) și parțială (laboratoare și seminare) la activitatea față- în-față, dar cu mecanisme clare, previzibile și finanțate corespunzător pentru a garanta siguranța studenților și o tranziție coerentă la activitatea fizică;

–  O astfel de decizie necesită predictibilitate, deoarece studenții trebuie să se deplaseze sau nu în centrul universitar, trebuie să fie prezenți la procedurile de cazare sau să caute singuri un loc de cazare;

–  Asigurarea în continuare a procesului educațional online pentru categoriile cu risc dovedit medical, fără a periclita calitatea acestuia;

–  Prioritizarea cadrelor didactice pe listele de vaccinare și prioritizarea studenților la testarea gratuită pentru COVID-19;

–  Organizarea unei sesiuni speciale de informare privind acordarea subvenției alternative de cazare pentru studenții care se întorc în centrele universitare, subvenție care necesită o actualizare la nivel de cadru legislativ;

–  Situația ar trebui evaluată realist, astfel încât să nu ne aflăm în situația de a suspenda iminent și la nivel de ansamblu activitățile față-în-față imediat după începerea celui de- al doilea semestru;

–  În cazul în care studenții internaționali sau etnici români din afara granițelor nu vor putea ajunge din țările UE sau non-UE la începutul semestrului din considerente epidemiologice, universitățile ar trebui să asigure și să pregătească din timp și pentru aceștia educație în format online;

–  Importanța acută a activităților remediale atunci când se va stabili întoarcerea la activitățile fizice. Un studiu ANOSR arată că discrepanțele în dificultățile de învățare s-au lărgit în perioada pandemiei, studenții cu probleme de învățare având rezultate mai slabe în pandemie;

–  De asemenea, amintim propunerile ANOSR din luna iulie 2020 cu privire la măsurile necesare pentru pregătirea începerii anului universitar, care rămân valabile, precum și propunerile privind digitalizarea învățământului superior.

Share.

Leave A Reply